W pracy z klientem nie do przecenienia są empatia i cierpliwość – to wie większość z nas. Ci jednak, którzy operują w branży na co dzień wiedzą również jak ważne są elementy nowych technologii, które funkcjonują nieco w cieniu pierwszoplanowej, ludzkiej relacji.
Od lat przyzwyczajamy się do tego, że relacje międzyludzkie coraz częściej odbywają się za pośrednictwem nowych technologii. Oswaja nas z tym rozwój komunikatorów internetowych i ekspansja usług telekomunikacyjnych. To zaś co żyje w świecie naszych wzajemnych kontaktów, nieobce jest również biznesowi, który nieustannie musi dostosowywać się do zmieniających się warunków technologicznych.
Zwłaszcza w branży CC rola nowych technologii jest nieoceniona. Odpowiednie funkcjonalności aplikacji, na której pracujemy umożliwiają nam nie tylko kontakt z klientami ale i bezpieczne zarządzanie bazami danych i szybkie rozpoznawanie potencjalnych szans oraz trudności. O tym jak ważne jest operowanie na odpowiednio przystosowanym systemie przekonał się z pewnością każdy kto miał do czynienia z naszą branżą. Możliwość bieżącego i archiwalnego odsłuchu, sprawne generowanie raportów oraz czytelna, przejrzysta architektura to absolutna podstawa. Prócz kilku wymienionych i wielu niewymienionych funkcjonalności, nie może zabraknąć niskiej awaryjności i szybkiego ładowania znacznych ilości danych. Ciągłość naszej pracy jest uzależniona od ciągłości pracy systemu. Zauważają to nie tylko managerowie projektów lecz i konsultanci, którzy zmieniając pracę często pytają rekruterów o jakość działania aplikacji, na której będą operować.
Jesteśmy przyzwyczajeni do technologii w naszym życiu. Dzięki niej oglądamy filmy, słuchamy muzyki. W niewielkich, poręcznych urządzeniach mamy zamknięte całe biblioteki, filmoteki i grube tomiska albumów. To co wspiera nas w rozrywce powinno pozostać naszym wsparciem na polu zawodowym. Polecamy więc wszystkim, którzy myślą o uruchomieniu projektu telemarketingowego, dokładne przyjrzenie się systemowi, na którym będzie realizowany. Niezależnie od tego czy będzie to działanie wewnętrzne czy outsourcowane, technologia stanowi krwiobieg każdej akcji i w związku z tym powinna być wnikliwie poznana i prześwietlona. Nie zapominajmy bowiem, że niezawodność systemów czy aplikacji ma na celu przede wszystkim komfort człowieka, stawiany przez nas na pierwszym miejscu.
Radosław Wnukowski
databroker S.A.