2021-06-07

Maseczki opadają – nawyki zostają

Chyba wszyscy powoli odczuwamy znużenie kolejnymi miesiącami pandemii. Nawet jeśli nie dotknęła nas osobiście, zdrowotnie czy zawodowo, pewien poziom napięcia, stresu i brak swobody, do której przywykliśmy przez lata, odkłada się w nas zapasem zmęczenia i ciężarem ponurych myśli. Stara, ludowa mądrość mówi nam wprawdzie „Nie ma tego złego…” trudno nam w to jednak uwierzyć […]

2021-05-27

Krótko o zbyt długich rozmowach

Niezależnie od tego czy projekt dotyczy sprzedaży, przeprowadzania ankiet czy obsługi infolinii, poszukujemy skutecznych metod skracania rozmów konsultantów. Linia blokowana przez niemerytoryczną dyskusję, pustą i męczącą wymianę argumentów lub wysłuchiwanie całości komunikatu poczty głosowej, nikomu nie służy. Jak więc znaleźć złoty środek, który wyważy rozmowę pomiędzy zwięzłą i efektywną komunikacją a ciepłym, pozbawionym nerwowego pośpiechu […]

2021-05-26

Nieznośna lekkość rozmów – jak sprofesjonalizować język obsługi klienta

Swoboda wypowiedzi i lekkość w formułowaniu zdań to niewątpliwe atuty w pracy z klientem. Czy szerzej – w pracy z ludźmi. Jednak granica pomiędzy naturalnością a rażącą kolokwialnością, czy wręcz, impertynencją – bywa cienka. Gdzie więc wytyczyć wspomnianą granicę i jak pilnować jej szczelności?                 Problem może się wydawać błahy. Ot, wystarczy pilnować kultury języka […]

2021-05-14

Ilość przechodzi w jakość czy jakość w ilość?

Gdy pierwszy raz zetknąłem się z branżą Contact Center tak naprawdę nie interesowała mnie szczególnie ani ilość moich zamówień ani ich jakość. I choć trochę wstyd się przyznać, pozostaje faktem, że wtedy, latem 2010 roku zależało mi w zasadzie tylko na tym żeby popracować przez miesiąc i zarobić na tygodniowe wakacje z dziewczyną. Samo CC […]

2021-05-12

Obiekcje klienta – walka czy rozmowa?

Zwróciliście uwagę na powszechność języka militarnego lub po prostu ofensywnego w słownictwie związanym z naszą branżą? Walka z obiekcjami, pokonywanie obiekcji, przezwyciężanie trudności w rozmowie z klientem, dominowanie w rozmowie etc. Czy naprawdę nasza praca polega na ciągłej walce i jesteśmy szeregowcami, sierżantami lub generałami na bezkrwawej wojnie zdartych do bezgłosu gardeł i zszarganych nerwów? […]

2021-05-11

7 „haków” na klienta – jak zacząć rozmowę sprzedażową?

Wstęp, rozwinięcie, zakończenie. Pamiętacie to ze szkoły? Tak kazano nam pisać wypracowania. I choć niektórym z nas zdarzało się narzekać na nudę i powtarzalność tego rozwiązania, trzeba przyznać, że ma ono sens. Porządkuje strukturę tekstu i nadaje mu pewien rytm, który ułatwia przyswojenie sobie jego treści. Podobnie jest w przypadku sprzedaży. Zagajenie, prezentacja, finalizacja. Dziś […]