Chyba wszyscy powoli odczuwamy znużenie kolejnymi miesiącami pandemii. Nawet jeśli nie dotknęła nas osobiście, zdrowotnie czy zawodowo, pewien poziom napięcia, stresu i brak swobody, do której przywykliśmy przez lata, odkłada się w nas zapasem zmęczenia i ciężarem ponurych myśli. Stara, ludowa mądrość mówi nam wprawdzie „Nie ma tego złego…” trudno nam w to jednak uwierzyć […]
2021-05-27
Niezależnie od tego czy projekt dotyczy sprzedaży, przeprowadzania ankiet czy obsługi infolinii, poszukujemy skutecznych metod skracania rozmów konsultantów. Linia blokowana przez niemerytoryczną dyskusję, pustą i męczącą wymianę argumentów lub wysłuchiwanie całości komunikatu poczty głosowej, nikomu nie służy. Jak więc znaleźć złoty środek, który wyważy rozmowę pomiędzy zwięzłą i efektywną komunikacją a ciepłym, pozbawionym nerwowego pośpiechu […]
2021-05-26
Swoboda wypowiedzi i lekkość w formułowaniu zdań to niewątpliwe atuty w pracy z klientem. Czy szerzej – w pracy z ludźmi. Jednak granica pomiędzy naturalnością a rażącą kolokwialnością, czy wręcz, impertynencją – bywa cienka. Gdzie więc wytyczyć wspomnianą granicę i jak pilnować jej szczelności? Problem może się wydawać błahy. Ot, wystarczy pilnować kultury języka […]
2021-05-14
Gdy pierwszy raz zetknąłem się z branżą Contact Center tak naprawdę nie interesowała mnie szczególnie ani ilość moich zamówień ani ich jakość. I choć trochę wstyd się przyznać, pozostaje faktem, że wtedy, latem 2010 roku zależało mi w zasadzie tylko na tym żeby popracować przez miesiąc i zarobić na tygodniowe wakacje z dziewczyną. Samo CC […]
2021-05-12
Zwróciliście uwagę na powszechność języka militarnego lub po prostu ofensywnego w słownictwie związanym z naszą branżą? Walka z obiekcjami, pokonywanie obiekcji, przezwyciężanie trudności w rozmowie z klientem, dominowanie w rozmowie etc. Czy naprawdę nasza praca polega na ciągłej walce i jesteśmy szeregowcami, sierżantami lub generałami na bezkrwawej wojnie zdartych do bezgłosu gardeł i zszarganych nerwów? […]
2021-05-11
Wstęp, rozwinięcie, zakończenie. Pamiętacie to ze szkoły? Tak kazano nam pisać wypracowania. I choć niektórym z nas zdarzało się narzekać na nudę i powtarzalność tego rozwiązania, trzeba przyznać, że ma ono sens. Porządkuje strukturę tekstu i nadaje mu pewien rytm, który ułatwia przyswojenie sobie jego treści. Podobnie jest w przypadku sprzedaży. Zagajenie, prezentacja, finalizacja. Dziś […]