Wywiadu dla przedstawiciela portalu gowork.pl udzieliła Anna Janas, pracownik databroker SA, obecnie pełniący funkcję zastępcy dyrektora operacyjnego. Wszystkie zainteresowane osoby zapraszamy do zapoznania się z, okraszoną fotorelacją, treścią wywiadu, znajdującą się na stronie: http://www.gowork.pl/opinie_czytaj,29,wywiad-anna-janas

Gowork:Prowadzicie swoją działalność operacyjną w pięciu obszarach. Jakich?

AJ: To prawda, są to:

  • contact center
  • bazy danych
  • programy lojalnościowe
  • działania na rynku outsourcingu procesów biznesowych (Business Process Outsourcin)
  • programy wsparcia sprzedaży i promocji, prowadzone przy wykorzystaniu zasobów technologicznych, operacyjnych i konsultingowych

Gowork: Brzmi skomplikowanie. Czym dokładnie się zajmujecie?

AJ: Prowadzimy działalność call centrową, brokerską. Posiadamy niezbędne kompetencje, narzędzia i wykwalifikowany zespół do realizacji projektów telemarketingowych (kampanii wychodzących i przychodzących) z dziedziny ubezpieczeniowej, wydawniczej, medycznej, a nawet OZE – Odnawialne Źródła Energii 🙂 Jak Pani sama widzi, jesteśmy różnorodni i konkurencyjni.

Gowork: Jakie są korzyści pracy w databroker SA?

AJ: Nasi pracownicy cenią sobie przede wszystkim możliwość zdobywania doświadczenia i wiedzy z zakresu negocjacji biznesowych i profesjonalnej obsługi klienta, poza oczywiście systemem wynagrodzenia i benefitów. Z uwagi na różnorodność realizowanych projektów w naszej strukturze znajdują miejsce zarówno doświadczeni sprzedawcy jak i początkujący, młodzi kandydaci. Każdy otrzymuje profesjonalne i certyfikowane szkolenie, wsparcie w trakcie realizacji pracy. Kiedy prowadzę ankietę satysfakcji ze współpracy wśród naszych pracowników pojawiają się także bardziej przyziemne kwestie, których jednak nie sposób przeoczyć: elastyczność czasu pracy, jaką zapewniamy, swobodna atmosfera, doskonała lokalizacja, praca w firmie znanej na rynku, która umożliwia rozwój pracownika – znakomita większość naszej kadry to osoby, które rozpoczynały pracę w firmie od podstawowego stanowiska. Wyznajemy zasadę, że polityka wewnętrznych awansów jest nie tylko efektywna, ale i bardzo fair w stosunku do naszych pracowników. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że dużo łatwiej i skuteczniej zarządza się pracą, gdy zna się ją od podszewki, samodzielnie przechodziło się te szczebelki w drabinie zawodowej.

 

Gowork: Jak wyróżniacie się na tle konkurencji?

AJ: Oczywiście obserwujemy konkurencyjne firmy i potrafimy doceniać ich sukcesy. Świadomy research i znajomość rynku są niezbędne do zbudowania skutecznej strategii działania i określenia realnych perspektyw rozwoju. Znamy jednak swoje przewagi rynkowe i mocne strony, wiemy, że pola, w których jesteśmy aktywni nie są przypadkowe. Odpowiadając wprost na pytanie – wyróżnia nas kilkunastoletnia droga jaką przeszliśmy, droga która gwarantuje trwałość naszego przedsięwzięcia, a co za tym idzie – trwałość współpracy nawiązanej z nami. Wielu naszych Klientów jak i pracowników,  pozostaje z nami od wielu lat, a nie jest to, niestety, częste w branży, w której my z sukcesami działamy od ponad dekady. Dzieje się tak z pewnością dzięki rozbudowanemu programowi lojalnościowemu, jaki opracowaliśmy.

Gowork: Na czym opiera się Wasz program lojalnościowy?

AJ: Naszym głównym zadaniem, jako kadry menadżerskiej, jest zapewnianie dogodnych warunków do rozwoju, nie tylko firmy jako całości, ale i poszczególnych osób, które podjęły z nami współpracę. Dlatego konsultantów, którzy zostają z nami na dłużej i budują naszą markę, wynagradzamy regularną progresją zarobkową, systemem bonusów i benefitów oraz profesjonalnymi szkoleniami wzmacniającymi kompetencje zawodowe i rozwój kompetencji miękkich. Pamiętamy również o naszych młodszych stażem pracownikach, którzy na poziomie równym osobom doświadczonym mogą korzystać z rozbudowanego systemu prowizji i brać udział w konkursach.

Gowork: Gdzie osoby zainteresowane pracą w databroker SA mogą szukać informacji na temat przeprowadzanych rekrutacji?

AJ: Nasze oferty pracy można znaleźć na głównych serwisach z ogłoszeniami jak: Gowork.pl, OLX, Gumtree, czy na naszym Facebook’u, gdzie znaleźć można wiele informacji dotyczących codziennego życia firmy i zespołu oraz bieżących rekrutacji. Gorąco zachęcamy również do odwiedzania naszej strony internetowej, którą regularnie aktualizujemy. Dzięki formularzom kontaktowym (na Facebooku i na stronie www), kandydaci mogą wziąć udział w rekrutacjach nawet bez wysłania szablonowego CV.

Gowork: Na jakie stanowiska najczęściej poszukujecie pracowników?

AJ: Zdecydowanie najczęściej zatrudniamy Telefonicznych Doradców Klienta i Sprzedawców, dzieje się tak z dwóch powodów – Contact Center to największa skala naszej działalności, ale też, jak już wspominałam, osoby zaczynające współpracę z nami od tego stanowiska mają szansę awansować na wyższe szczeble. Oczywiście zatrudniamy także informatyków, programistów, jak już Państwo wiecie, działamy na najnowszych systemach teleinformatycznych, a te potrzebują fachowej ręki do opieki.

Gowork: Jakich osób poszukujecie do swojego zespołu?

AJ: Pozytywnych i chcących się rozwijać 🙂 Jakkolwiek potocznie to zabrzmiało, dla nas większe znaczenie niż certyfikaty i dyplomy mają umiejętności, predyspozycje kandydata. Techniki sprzedażowe, sztuka negocjacji biznesowych – tego nauczymy, będziemy pracować nad komunikatywnością, łatwością w nawiązywaniu relacji, empatią w stosunku do Klienta czy poczucia humoru i taktu, a te przecież są szalenie ważne w naszej pracy i dobrze, aby kandydat przejawiał pewne predyspozycje, wrodzone umiejętności.

Gowork: Czy Wasi pracownicy mają otwartą ścieżkę kariery?

AJ: Oczywiście, że tak. Jak już mówiłam – znakomita większość kadry menadżerskiej rozpoczynała swoją karierę od stanowiska Konsultanta Telefonicznego, czego sama jestem dobrym przykładem. Osoby chcące się rozwijać, poszerzać swoje kompetencje znajdą u nas możliwości, wsparcie i odpowiedni warsztat, a mając te atrybuty nietrudno o awans w strukturze firmy.

Gowork: Ile osób obecnie zatrudniacie?

AJ: Jesteśmy zespołem liczącym ok. 200 pracowników.

Gowork: Rozpoczęliście swoją działalność w 2003 roku, a dziś jesteście wiodącym dostawcą baz danych na rynku polskim. Jak wyglądała Wasza droga do pozycji, którą zajmujecie obecnie na rynku?

AJ: Nasza firma istnieje rzeczywiście już od ponad dekady. Działamy nie tylko w obszarze baz danych i nie tylko na rynku polskim, ale to już Państwo wiecie 🙂 Przebyliśmy długą drogę, a przed nami jeszcze wiele lat wypełnionych współpracą z nowymi, ciekawymi ludźmi i wdrażaniem świeżych, kreatywnych pomysłów. Cieszymy się bardzo z pozycji, jaką obecnie osiągnęliśmy na rynku, znamy swoje możliwości i wiemy, że zdobyte już referencje i projekty będą nadal procentować w przyszłości. Początkowo, jako brokerzy baz danych, ale i wschodząca firma typu Contact Center, działaliśmy głównie na rynku wydawniczym, ale wraz ze wzrostem naszego doświadczenia, kompetencji i wolumenu wykwalifikowanego zespołu, poszerzyliśmy działalność o inne branże i projekty.

Gowork: Prowadzicie również własnego bloga. Czego można się z niego dowiedzieć?

AJ: Jest to branżowy blog, w którym znaleźć można troszkę nowinek z rynku, nowości ze świata, trendów, ale i opinii eksperckich. Przyznam szczerze, że w najbliższym czasie sporo się zmieni, bo właśnie pracujemy nad nową odsłoną, wobec czego zapraszam na stronę – lada moment Państwa zaskoczymy 😉

Gowork: Planujecie również dynamiczny wzrost we wszystkich segmentach prowadzonej działalności.

AJ: Plany są, owszem, cytując klasyka żyjemy dopóty, dopóki mamy plany 🙂 Duży nacisk kładziemy na dalszy rozwój działalności call centrowej z uwagi na posiadane zasoby. Rozwój ten rozumieć należy jako wzrost skali aktywnych już projektów oraz pozyskiwanie nowych kontrahentów, zwłaszcza w sektorach: finansowo-ubezpieczeniowym czy odnawialnych źródłach energii (OZE), w których to obecnie mocno aktywizujemy działania. Konsekwentnie umacniamy pozycję Spółki na rynku polskim, ale także chcemy pozyskać nowych Klientów na terenie Unii Europejskiej celem zwiększenia skali realizacji projektów dla rynku światowego.

Gowork: Praca w tej branży może być stresująca. Jak radzicie sobie z trudniejszymi sytuacjami?

AJ: To prawda, działamy na wysokich obrotach, ale sądzę, że każda praca może być stresująca i nie da się uniknąć trudniejszych sytuacji, to zupełnie normalne. Mamy ten komfort, że w naszym zespole znajduje się wykwalifikowana kadra trenerska, która poza szkoleniem sprzedażowym potrafi coachingować zespół biorąc pod lupę kompetencje miękkie i emocje. Pomagamy sobie nawzajem i współpracujemy na każdym szczeblu firmy, dbamy o komfort zarówno w relacji firma->pracownik jak i firma ->Klient. Dzięki temu, że jesteśmy zespołem, a nie przypadkową grupą ludzi, minimalizujemy trudne sytuacje, radzimy sobie z nimi wspólnie, gdy się pojawią.

Gowork: Czego mogę życzyć na przyszłość?

AJ: Wytrwałości w realizacji planów i dobrej energii, którą będziemy mogli pomnażać 🙂

Dziękuję za rozmowę.

 

Wywiadu udzieliła:
Anna Janas
Zastępca Dyrektora Operacyjnego databroker
Z firmą databroker związana od blisko 4 lat. Swoją karierę zaczynała od pracy w dziale sprzedaży, następnie działu kontroli jakości, obecnie odpowiedzialna za koordynację pracy działu HR i spajanie działań z różnych segmentów funkcjonowania firmy (komunikacja wewnętrzna, antyrotacja, social media).