Budowa pozytywnego wizerunku marki nigdy nie oznacza błyskawicznej akcji. To długotrwały proces wymagający systematyczności i konsekwencji w działaniu. Z drugiej jednak strony, jego realizacja może być pomocna przy okazji prowadzenia codziennych operacji biznesowych.

                W wielu źródłach można znaleźć całkiem bogate kompendium wiedzy na temat wywierania dobrego, pierwszego wrażenia. Z artykułów, książek i filmów instruktażowych wiemy jak istotne jest w kontekście budowania trwałej relacji, zarówno osobistej jak też biznesowej. Wyobraź więc sobie, że wizerunek Twojej marki to zwielokrotnione pierwsze wrażenie. Multiplikowane ilością odbiorców, którzy widząc znajomy brand uruchamiają w sobie sieć pozytywnych lub negatywnych skojarzeń. Zatem, budując wizerunek należy pomyśleć zarówno o jego kształcie i wymowie jak o promocji, która rozszerzy zasięg opisywanego. Wiele podmiotów korzysta w tym celu z usług firm zajmujących się kreacją wizerunku. To rozwiązanie, które oszczędza nam czas i stawia w pozycji wyczekującej na efekty podjętych zewnętrznie działań. Jeśli zaś mamy odpowiednie zasoby i pomysły, możemy spróbować działań wewnętrznych. Ma to sens tym większy, że zwłaszcza w przypadku niewielkich i średnich firm, zwiększenie intensywności działań w social mediach oraz ich spójność z działaniami marki, mogą okazać się wystarczające.

                Pisaliśmy wcześniej o długości procesu. Istotnie, nie należy oczekiwać szybkich rezultatów. Nie od razu Rzym zbudowano i niejeden tydzień czy miesiąc zdecyduje o powodzeniu prowadzonej przez Was akcji. Można jednak zwiększać jej skuteczność wykorzystując ją w codziennych, systematycznych działaniach. Z naszego doświadczenia wynika, że aktywność w social mediach dobrze wpływa na skuteczność rekrutacji. Buduje również pozytywne skojarzenia u partnerów biznesowych, którzy dostają szeroko otwarte okno przez, które weryfikować mogą aktywność i skuteczność naszego biznesu.

                Podczas prowadzenia działań marketingowych dość szybko okazuje się, że łączymy w ten sposób kilka elementów. Działania promocyjne pociągają za sobą aktywizację zespołów i często są impulsem do stosowania całkiem nowych rozwiązań. Pozwalają również na pokazanie kulisów pracy bardziej kameralnych zakątków naszej firmy i wyeksponowanie treści do tej pory ukrytych, które uważamy za wartościowe.

                Nie powinniśmy zapominać o spójności realizowanych działań. Częstą pokusę stanowi tworzenie i publikowanie treści nie do końca pasujących do profilu naszych codziennych zadań, które jednak w danej chwili są wygodne i łatwo dostępne. Pamiętajmy, że naszym celem jest  nie tylko pokazanie światu, że żyjemy ale, że w naszym biznesie jest jakaś celowość i kierunek, w którym zmierzamy.

                Prowadzenie działań marketingowych gorąco polecamy niezależnie od skali w jakiej operujemy. Dość szybko zauważymy jaki jest naturalny dla nas zakres operacji i będziemy w stanie wyznaczyć kierunek, w którym docelowo chcielibyśmy zmierzać. Zachęcamy również do samodzielności w takiej skali na jaką możemy sobie pozwolić aby zachować wewnątrz własnych struktur energię, którą następnie możemy zasilać inne obszary naszej działalności.

Radosław Wnukowski

databroker S.A.